خرید هدیه ولنتاین

هدیه ولنتاین: همه آنچیز که باید بدانید +اشتباهات رایج در خرید کادو ولنتاین و راهکارها

در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا هر چیزی که به نظرمان راجع به ولنتاین و هدیه ولنتاین اهمیت داشت که بدانید را در اختیار شما قرار بدهیم. مطلب پیش رو به‌جرئت یکی از کامل‌ترین مطالب کاربردی درزمینهٔ ولنتاین، نه‌تنها در حوزه وب فارسی بلکه در کل اینترنت است. و حاصل چندین مقاله معتبر و متفاوت خارجی می‌باشد که یکجا گردآوری شده است.

این مطلب را جهت سهولت در مطالعه به ۳ بخش اصلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. که می‌توانید از هریک از آن‌ها گذر کرده و صرفاً بخش موردنظرتان را مطالعه کنید. در بخش اول به معرفی جشن ولنتاین و تاریخچه آن به همراه ذکر برخی مطالب تکمیلی پرداخته‌ایم. که خواندن آن قطعاً اطلاعاتتان را راجع به این آیین گرامیداشت عشق بالا خواهد برد.

بخش میانی نیز به معرفی تعدادی از هدیه‌های کلاسیک و روتین ولنتاین اختصاص داده‌شده است. در بخش پایانی و اصلی نیز برخی اشتباهات رایج و ناامیدکننده در خرید هدیه ولنتاین مورد بررسی قرار گرفته‌اند. به این امید که با دانستن آن‌ها از انجامشان پرهیز شده تا حداکثر رضایت و خوشحالی هنگام باز کردن هدایای ولنتاین برای طرفین رابطه به وجود بیاید.

به علاوه پیشنهاد می کنیم که مطالب قبلی وبلاگ صدانما راجع به هدیه و کادو در کنار مطلب پیش رو حتما مطالعه نمایید.

 

 

بخش اول) معرفی روز ولنتاین و تاریخچه آن

روز ولنتاین یا به تعبیری جشن سنت ولنتاین هرساله در ۱۴ فوریه معادل ۲۵ ام بهمن گرامی داشته می‌شود. راجع به ریشه پدیداری این روز و داستان آن روایت‌های مختلفی مطرح شده است.راجع به هویت فردی ولنتاین که این روز به‌افتخار او نام‌گذاری شده است مناقشه وجود دارد. برخی معتقدند که چندین کشیش با این نام وجود داشته‌اند و برخی آن را منتسب به یک فرد مشخص در تاریخ می‌دانند.

 

نکته‌ای که در ابتدا باید بدان توجه داشت این است که هیچ روایت قاطعی راجع به ولنتاین و فلسفه موثق پدیدارشدن این مراسم وجود ندارد. زیرا منابع و مستندات متنوعی در مورد آن طرح شده‌اند. اما یکی از موارد معدودی که اکثریت بر آن توافق نظر دارند این است که شخصی به نام سنت ولنتاین در ۱۴ ام فوریه به لقب شهادت در آیین مسیحیت رسیده و در ایتالیا به خاک سپرده‌شده است.

محبوب‌ترین روایت راجع به سنت ولنتاین به زمان پادشاهی امپراتور کلادیوس دوم در قرن سوم بعد از میلاد باز برمی‌گردد. لازم است بدانید که در آن زمان امپراتوری روم مسیحیان را به خاطر گرویدنشان به دین مسیحیت مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. در آن زمان امپراتور عده‌ای از این افراد ر امورد تعقیب و آزار قرار داده بود و سنت ولنتاین که کشیشی اهل ایتالیا بود آن‌هایی که مایل بودند را به عقد یکدیگر درمی‌آورد.

ازآنجایی‌که کمک به مسیحیان و بدتر از آن رسمیت بخشیدن به ازدواج آنان جرم تلقی می‌شد کشیش سنت ولنتاین دستگیر و روانه زندان رومیان شد.در آنجا وی تلاش کرد تا امپراتور را به مسیحیت دعوت کند. در آخر سنت ولنتاین مورد سنگسار قرار گرفت و سپس سر وی از تنش جدا گردید.

بر اساس روایاتی زمانی که کشیش ولنتاین در زندان به سر می‌برد، دلباخته و شیفته دختر زندان بان (به روایتی دیگر: قاضی) می‌شود. و برای او نامه‌ای با عنوان » از طرف ولنتاین تو» From Your Valentine در روز وفاتش به‌عنوان نامه خداحافظی می‌نویسد. و سپس اعدام می‌گردد.درنهایت جشن ولنتاین برای اولین در سال ۴۹۶ بعد از میلاد توسط پاپ گلاسیوس اول به‌افتخار و ارج نهادن به کشیش ولنتاین به تاریخ ۱۴ ام فوریه پایه‌گذاری گردید.

 

بقایای به‌جامانده از کشیش ولنتاین هم‌اکنون در شهر رم ایتالیا مدفون است. و بازدیدکنندگان می‌توانند به مقبره وی سر بزنند. بخش‌هایی از استخوان و شیشه‌ای حاوی خون او نیز از سال ۱۹۳۶ در کلیسایی در دوبلین ایرلند نگه‌داری می‌شود. که این محل را تبدیل به مکانی مقدس برای عشاق کرده است.

بسیاری از عشاق و تازه نامزدها، به سمت این کلیسا در تاریخ ۱۴ ام فوریه (روز ولنتاین) روانه شده و حلقه‌های ازدواج خود را با مقبره و بقایای این شهید مسیحیت متبرک می‌کنند.جالب است بدانید که هرچند جشن ولنتاین در هیچ کشوری تعطیلی عمومی نیست اما در کشورهای پیرو کلیسای انگلیکان و لوتری به‌عنوان یک جشن رسمی گرامی داشته می‌شود.و این موضوع یادآور این است که روز ولنتاین نه‌تنها یک جشن بین‌المللی راجع به عشق بلکه همچنان آیینی مذهبی برای برخی پیروان مسیحیت نیز به شمار می‌رود.

 

 

فرشته عشق

اما رابطه فرشته عشق تیرکمان به دست با ولنتاین چیست؟

حتماً در کارتون‌ها و تصاویر گرافیکی بی‌شمار، فرشته‌ای تیرکمان به دست را دیده‌اید که به قلبی شلیک می‌کند. این فرشته در زبان لاتین Cupid نام دارد.Cupid یا همان فرشته عشق معروف؛ خدای هوس، عشق نفسانی، جذابیت و مهربانی است. این فرشته بر اساس اساطیر یونان، پسر خداوندگار عشق ونوس و خدای جنگ یا همان مارس است.

 

Cupid در زبان لاتین به Amor ترجمه می‌شود که معادل عبارت «عشق» است. همتای یونانی او، اروس یا خدای عشق است. و او تنها یکی از نمادهای باستانی است که به‌روز سنت ولنتاین ارتباط داده‌شده است. از دیگر نمادهایی که به ولنتاین مرتبط شده می‌توان به شکل قلب به‌عنوان نماد عشق، رنگ‌های قرمز و صورتی و کبوتر عشق اشاره کرد.

شخصیت افسانه‌ای Cupid اغلب همان‌طور که دیده‌اید به شکل فرشته‌ای کوچک و بالدار با یک تیر و کمان ظاهر می‌شود که با آن به قلب دیگران شلیک می‌کند. مرسوم است راجع به کسانی که عاشق می‌شوند اصطلاحاً می‌گویند که تیر عشق بر قلبش نشسته است.

 

قلب عشق

چرا قلب به عشق ارتباط داده شد؟

قلب به‌عنوان یکی از اندام حیاتی بدن زمانی به دانش و احساسات ارتباط داده می‌شد. مصریان باستان اعتقاد داشتند که قلب منبع تمام خاطرات و احساسات ماست. مصریان این‌قدر برای قلب اهمیت قائل بودند که آن را درون اجساد مومیایی‌شده نگه می‌داشتند. این در حالی بود که همه دیگر اعضای بدن به همراه مغز به دور انداخته می‌شد.جالب است بدانید که مصریان در این عقیده تنها نبودند. حتی ارسطو نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه جهان که اهل یونان بود، هوش و دانش را با قلب مرتبط می‌دانست.

 

این ایده تا مدت‌ها پایدار ماند تا وقتی یک طبیب رومی اعلام کرد که قلب بیشتر به احساسات مرتبط است نه به منطق و استدلال.بعدها همان‌طور که نفوذ مسیحیت در قرون‌وسطی وسعت می‌گرفت، ادعاهای دینی راجع به اتصال قلب با عشق نیز بیشتر مطرح شد. سپس این باورها توسط ادبیات و اشعار مختلف تقویت گردید. حتی در شعر و ادب فارسی و آموزه‌های دین اسلام نیز ارتباطات مشابه ای را شاهد هستیم.

 

در سال ۱۱۸۴ میلادی شاعری به نام Andreas Capallenus قلب را به عشق و محبت مرتبط کرد و در شعر خود نوشت:عشق خالص، قلب‌های دو عاشق را با تک‌تک احساسات لذت متصل و سرشار می‌کند.» در همان زمان‌ها، عده‌ای از خانواده‌های اروپایی اصرار داشتند که قلبشان جدا از سایر اعضای بدنشان درجایی که برای آن‌ها اهمیت بیشتری داشت به خاک سپرده شود.

 

به‌طور مثال در سال ۱۱۹۹ در مورد شاه ریچارد اول از انگلستان بنابر وصیت او، بدن و قلبش در دو مکان مختلف به خاک سپرده شد. در طول قرن‌ها تا به امروز، باوجود پیشرفت‌های علمی‌آیده اینکه قلب به احساسات مرتبط است همچنان پابرجاست و تقریباً یک باور عمومی به شمار می‌رود.

 

 

هدیه ولنتاین

روز ولنتاین از چه زمانی تجاری شد؟

در اواسط قرن هجدهم میلادی، روز ولنتاین در حال تبدیل‌شدن به مراسمی مشخص در انگلستان بود. در این روز عشاق برای یکدیگر شیرینی‌ها، کارت‌های تبریک،گل، ربان ها و تصاویری از الهه Cupid و کبوترهای عاشق می‌فرستادند.درنهایت تعداد بی‌شماری از کارت‌های تبریک پرینت شده جایگزین کارت‌های دست‌نویس شد. در سال ۱۹۱۳ شرکتی در کانزاس آمریکا شروع به چاپ عمده کارت‌های تبریک ولنتاین کرد.

 

امروزه حدود ۱ میلیارد کارت تبریک ولنتاین هرساله مبادله می‌شود. و این رقم آن را به دومین رویداد جهانی از نظر تبادل کارت تبریک در سال تبدیل کرده است.جالب است بدانید هرساله تعداد زیادی از کارت‌های تبریک به سمت آدرس خانه ژولیت (شخصیت داستان رومئو و ژولیت) از طرف طرفداران شکسپیر و رمان معروف «رومئو و جولیت» ارسال می‌شود.

 

روز ولنتاین در ایتالیاروز ولنتاین در سراسر دنیا

رسوم روز ولنتاین نظیر فرستادن کارت تبریک، گل و شیرینی‌ها تقریباً آن‌طور که امروزه می‌شناسیم اولین بار در انگلستان و کشورهای حوزه نفوذ آن در قرن ۱۹ ام شکل گرفت. در اواخر قرن ۲۰ ام و اوایل ۲۱ ام می‌توان گفت که ولنتاین به شهرت و گستره‌ای جهانی دست یافت.در دانمارک زوج‌ها نوع خاصی از گل‌سفید را به یکدیگر تقدیم می‌کنند که به آن لقب Snowdrops را داده‌اند. در فیلیپین میزان ازدواج‌هایی که در انظار عمومی مانند خواستگاری در مراکز خرید اتفاق میفتد افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

 

در آفریقای جنوبی افراد لباس‌هایی که روی آن قلبی الصاق شده را می‌پوشند. و روی آن قلب نام محبوبشان را می‌نویسند.در چین مردم نسخه محلی خود از روز ولنتاین به نام Qiki را جشن می‌گیرند. در این مراسم زنان جوان پیشکش‌هایی از میوه‌جات به Zhinu (که شاهزاده‌ای اساطیری از بهشت) است تقدیم می‌کنند. به این امید که فرد موردنظرشان را برای ازدواج پیدا کنند.

 

در برزیل مردم مراسم Dia dos Namorados را گرامی می‌دارند که ترجمه آن روز عشاق است. این مراسم در روز ۲۲ خرداد به همراه اجرای فستیوال‌های موسیقی و نمایش برگزار می‌شود. درحالی‌که در آرژانتین، آن‌ها عشق را نه برای یک روز بلکه به مدت یک هفته گرامی می‌دارند که به «هفته شیرین» معروف است.

 

 

ولنتاین در ایران

ولنتاین در ایران و سپندارمذگان

ولنتاین در ایران را می‌توان جز آن دسته از رسوم غربی دانست که در کشور از استقبال خوبی برخوردار گشته است. این رویداد هرچند به‌صورت گاه‌وبیگاه توسط برخی مقامات کشور مورد انتقاد قرار می‌گیرد و سخت‌گیری‌های راجع به آن اعمال می‌شود، هرساله با رشد قابل‌توجهی در حال پیشروی است.

شاهد این مدعا، رونق مراکز عرضه هدایای ولنتاینی و فروشگاه‌های اینترنتی هستند که در روزهای منتهی به آن کاملاً بر اساس رسومی ولنتاینی چینش خود را تغییر داده و محصولات بی‌شماری را ویژه این مراسم در اختیار عموم قرار می‌دهند.

به‌علاوه کسب‌وکارهایی نظیر رستوران و کافه‌داری و عرضه‌کنندگان شکلات و گل نیز با اقبال خوبی در این روزها در فروش خود مواجه می‌شوند. همه این‌ها گواه بر توجهی است که مردم کشور نسبت به این رویداد دارند. صدانما نیز هرسال در روزهای قبل از ولنتاین پذیرای سفارش‌ها شما می‌باشد.

شایان‌ذکر است که در ایران به‌عنوان یک کشور متمدن و صاحب تاریخ، قرن‌ها قبل از ولنتاین جشنی به‌عنوان سپندارمذگان برگزار می‌شده است. این مراسم بر ابراز عشق نسبت به مادران و همسران تأکید دارد. به‌علاوه که سپندارمذگان آیینی برای احترام به زمین نیز در ایران باستان بوده است.

بااین‌وجود این آیین باستانی در برابر روز ولنتاین به دلیل نفوذ و گستره جهانی آن از اقبال کمتری برخوردار شده است. از چندین سال پیش با تلاش برخی نهادها، به‌منظور جایگزینی این رسم ملی با ولنتاین روز ۲۸ بهمن‌ماه به‌عنوان سپندارمذگان در تقویم کشور رسمیت پیدا کرده است.

 

 

هدیه ولنتاینبخش دوم) معرفی هدایای کلاسیک ولنتاین

ولنتاین یکی از مناسبت‌هایی است که بین اشخاص هدیه ردوبدل می‌شود. هرچند مانند اکثر مناسب‌های این‌چنینی قاعده نوشته‌شده‌ای در انتخاب هدایا وجود ندارد، اما عرفاً برخی از آن‌ها بیشتر از سایرین موردتوجه قرار می‌گیرند. که در ذیل به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خرید گل برای ولنتاین

 

  1. خرید گل برای ولنتاین

گل یکی از انتخاب‌های اصلی برای ولنتاین است. و در میان گل‌ها، گل رز قرمز به‌عنوان نمادی بین اللملی برای عشق و علاقه شناخته شده است. درنتیجه خرید و هدیه دادن این‌گونه از گل، در ولنتاین به اوج خود می‌رسد.خرید شکلات برای ولنتاین

 

  1. خرید شکلات برای ولنتاین

شکلات نیز از دیگر انتخاب‌های رایج برای این مناسبت هست. شکلات‌های مرسوم برای این مناسبت معمولاً با روکشی از رنگ قرمز پوشیده شده و در قالب قلب و خرس و … دربسته‌هایی شکیل عرضه می‌شوند.خرید آبنبات برای ولنتاین

 

  1. خرید آب‌نبات برای ولنتاین

آب‌نبات یکی دیگر از خوراکی‌های مرسوم برای ولنتاین است. این آب‌نبات‌ها در طرح‌های قلب، خرس و .. و در رنگ‌های مختلف یافت می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که خرید آب‌نبات باید بااحتیاط صورت بگیرد تا فرد موردنظر احیاناً راجع به آن سوءبرداشت نکند. که دراین‌باره در بخش‌های بعدی توضیح کامل‌تری داده‌ایم.

خرید خرس برای ولنتاین

 

  1. خرید خرس و عروسک‌های پارچه‌ای برای ولنتاین

خرس‌های تدی قهوه‌ای با پاپیونی قرمز و سفید یا درحالی‌که قلبی پارچه در بغل دارند جز هدایای کلاسیک و معروف ولنتاین می‌باشند. این خرس‌ها در ابعاد مختلف از کوچکی کف دست گرفته تا بیش از ۱ متر ارتفاع یافت می‌شوند.شام رمانتیک ولنتاین

 

  1. یک تجربه دلپذیر، مثل صرف شام در رستوران

گاهی هدایا به شکل غیرمنقول و به‌عنوان تجربه‌هایی به‌یادماندنی ارائه می‌شوند. مثل صرف شامی رمانتیک در یک رستوران ممتاز که از قبل آن را برای یک قرار دونفره رزرو کرده‌اید.کارت هدیه ولنتاین

 

  1. تقدیم کارت تبریک و کارت هدایا (گیفت کارت)

کارت تبریک می‌تواند حامل پیام یا جمله‌ای عاشقانه باشد. و از این نظر ارزش معنوی و احساسی دارد و به‌عنوان یک یادگاری باقی می‌ماند. راجع به چگونگی تقدیم کارت تبریک در ادامه مطلب توضیحاتی داده‌ایم. گیفت کارت‌ها یا کارت‌های نقدی بانک نیز به استناد آمار، از دیگر هدایای رایج ولنتاین می‌باشند.خرید کادو ولنتاین دکوری

 

  1. خرید انواع و اقسام اشیای دکوری برای ولنتاین

اگر سری به مغازه‌های هدیه فروشی زده باشید، حتماً اشیای دکوری بسیاری را مشاهده کردید که با سبکی عاشقانه و رمانتیک همراه هستند. این‌گونه اشیای دکوری و یادگاری به‌خصوص در روزهای قبل از ولنتاین به‌وفور در مغازه‌های کادویی یافت می‌شوند. و از تنوع بالایی برخوردار هستند.خرید زیورآلات برای ولنتاین

 

  1. خرید زیورآلات برای ولنتاین

زیورآلات در انواع اصل و بدل نیز ازجمله هدایای چشمگیر ولنتاین هستند. این زیورآلات در طرح‌های بسیار متنوعی یافت می‌شوند. مثلاً قلب‌هایی نقره‌ای با یک زنجیر ظریف که داخل آن پیامی عاشقانه یا عکس شخص موردنظر جای گرفته است. یا زیورآلات ساخته‌شده از چوب و رزین که اخیراً به‌عنوان هدایایی عاشقانه و مناسبتی از توجه خاصی بهره‌مند گشته‌اند.خرید تی شرت برای ولنتاین

 

  1. خرید لباس برای ولنتاین

بر اساس آمار، خرید لباس به‌عنوان هدیه نیز از دیگر انتخاب مرسوم ولنتاین است. برخی از لباس‌ها مانند تی‌شرت‌های رمانتیک دونفره، لباس‌هایی جذاب و فانتزی بوده و برخی پوشاک معمولی و رایج هستند. دراین‌باره در بخش بعدی توضیحات بیشتری داده‌ایم.هدیه سفارشی ولنتاین

 

  1. خرید هدیه سفارشی برای ولنتاین

در آخر می‌توان به بهترین گزینه قابل انتخاب برای هدایای ولنتاین اشاره کرد. و آن خرید هدایای سفارشی است. همان‌طور که قطعاً می‌دانید هدیه هر مقدار شخصی‌تر باشد، ارزش و اهمیت بیشتری برای فرد مقابل خواهد داشت. زیرا وی مطمئن خواهد بود که شما برای تهیه آن‌وقت، انرژی و فکر گذاشته‌اید.

ازجمله هدایای سفارشی می‌توان به زیورآلات سفارشی، اشیای دکوری و تابلوهای اختصاصی و سفارشی اشاره کرد. ما در صدانما نیز هرساله مدل‌های مختلفی از تابلوی سفارشی را به مناسبت ولنتاین برای مشتریان عزیزمان آماده می‌کنیم.

 

بخش سوم)اشتباهات در خرید هدیه ولنتاین

ما همواره با نیت خوب و به قصد خوشحال کردن طرف مقابلمان هدیه ای را خریداری می کنیم. با این وجود، گاهی برخی انتخاب ها و تصمیم های ما راجع به خرید هدیه ممکن است سوال برانگیز یا اشتباه باشد. در این بخش به نکاتی در خرید هدیه ولنتاین می پردازیم که می بایست برای هرچه بیشتر خوشحال کردن طرف مقابل، از انجام آنها پرهیز کرده و در انتخاب و تصمیم خود تجدیدنظر کنید.خرید هدیه

 

  1. توجه نکردن به سرنخ‌ها در خرید هدیه ولنتاین

برخی افراد عادت دارند که پیش از موعد رسیدن تولد خود، شب ولنتاین و … راجع به علایق خود سرنخ‌هایی به‌طرف مقابل می‌دهند. برخی دیگر نیز این کار را به‌صورت کاملاً ناخودآگاه انجام می‌دهند.

مثلاً دوست شما، اشاره می‌کند که چقدر از رایحه عطر به‌خصوصی خوشش آمده است. یا فلان چیز دکوری نظر وی را جلب کرده است. نکته اینکه نسبت به سرنخ‌های افراد راجع به علایقشان دقت کرده و آن‌ها را به خاطر بسپارید. اهمیت این مورد به‌خصوص در مورد ولنتاین بیش‌ازپیش است، زیرا زمان درخشیدن شما و تحکیم رابطه‌تان با فرد موردنظر است.خرید هدیه اشتباه

 

  1. خرید هدیه به نام دیگران و به کام خود

یکی از اشتباهات رایج در خرید هدیه‌این است که هدیه به نیت فرد دیگری خریداری می‌شود ولی درواقع خودمان را نیز همان‌قدر یا بیشتر از آن بهره‌مند می‌کند. مثلاً تصور کنید که برای دوست‌دختر خود، کنسول PS4 خریداری کنید درحالی‌که خود بیشتر از وی، با دستگاه سرگرم شوید. که این مورد چندان جالب به نظر نمی‌رسد!اشتباهات در خرید هدیه

 

  1. خرید لباس (و لباس‌زیر) در سایز اشتباه

خرید لباس همواره نیازمند انتخابی بسیار دقیق می‌باشد. زیرا لباس‌ها مستقیماً به تصویر و هویت شخص موردنظر ارتباط داشته و می‌بایست حتماً سلایق وی را در برگیرد. در مورد خریداری پوشاک دو قانون اصلی وجود دارد: ۱) حتماً با شناسایی کامل از سلیقه او انجام گیرد. ۲) به‌خوبی فیت و اندازه باشد.اشتباهات در خرید هدیه

 

  1. خرید هر چیزی که به‌تناسب اندام یا بهداشت شخصی مرتبط باشد

هدایا همواره حامل پیام و نیتی هستند. هرچند اگر ما منظور به‌خصوصی نداشته باشیم، هدیه‌های می‌توانند پیام اشتباهی را منتقل کنند. از این کادوهای حساسیت‌برانگیز می‌توان به هدایای مربوط به‌تناسب اندام و بهداشت اشاره کرد. زیرا ممکن است شریکتان فکر کند که با این کار قصد داشته‌اید به او بفهمانید که از تناسب و وزن مناسب خارج‌شده است. یا فاکتورهای بهداشتی را رعایت نمی‌کند. که این سوءبرداشت می‌تواند وی را دلگیر و مکدر کند. و اثر معکوسی از نظر رضایت در خرید هدیه داشته باشد.

نکته کلی: خرید هر چیزی مربوط به بهداشت و سلامت شخصی، مثل مسواک، وکس صورت، خوشبوکننده بدن و دهان نیز اصلاً ایده خوبی نیست. زیرا پیامی اشتباهی را متبادر می‌سازد. و شریک شما را از نظر فکری ناامن و نگران می‌کند.خرید هدیه ولنتاین

 

  1. غرق شدن در سبک هدیه ولنتاین

هرساله چندین هفته قبل از موعد ولنتاین مغازه‌های کادویی و فروشگاه‌ها و صفحات اینترنتی پر از هدیه‌های ولنتاین می‌شوند. هدایایی که اکثریت آن‌ها، در رنگ‌های قرمز و مشکی در قالب خرس عروسکی، شکلات و … به‌وفور یافت می‌شوند.

برخی افراد این تصور اشتباه را دارند که هدیه‌شان هرچقدر در چارچوب سبک کلیشه‌ای ولنتاین باشد بهتر است. درحالی‌که این تفکر کاملاً اشتباه است. زیرا باعث می‌شود که هدیه غیرشخصی و اصطلاحاً کیلویی تلقی شود. هدیه‌ای که گویی ۳۰ دقیقه قبل از قرار دو نفره تان خریداری کرده‌اید.

به همین دلیل است که شما باید از خیلی قبل از ولنتاین در تدارک هدیه‌ای باشید که نه‌تنها شخصی‌تر باشد، بلکه باب میل و علاقه شریکتان نیز قرار بگیرد.

به‌طور مثال تابلوهای سفارشی صدانما را می‌بایست یک یا دو هفته قبل از ولنتاین سفارش دهید تا تابلو کاملاً شخصی‌سازی‌شده و مطابق با سلیقه شما طراحی‌شده و به‌موقع به دستتان برسد.

زمان و فکری که پشت هدیه‌تان سرمایه‌گذاری می‌کند، در موعد ولنتاین با دیدن چهره رضایتمند شریکتان و خوشحالی از ته دل او، به‌خوبی پاسخ داده خواهد شد.کارت تبریک برای ولنتاین

 

  1. سپردن همه‌چیز به یک کارت تبریک به عنوان کادو ولنتاین

کارت تبریک‌های عاشقانه، یکی از هدیه‌های رایج ولنتاین است. هرچند نباید فراموش کنیم که یک کارت تبریک هرچقدر هم زیبا باشد، به‌تنهایی همه کار را نمی‌تواند انجام دهد.

برای اینکه به شریکتان احساس خاص بودن داده و کارت تبریک را شخصی نمایید بهتر است روی آن جمله‌ای با دست خط خود بنویسید. این جمله می‌تواند گفتاری عاشقانه، بیتی شعر، یک نقل‌قول سینمایی معروف یا حتی جمله‌ای رمزی باشد که فقط شما و او متوجه معنی آن می‌شوید.

همان‌قدر که نوشتن متن شخصی روی کارت تبریک اثرگذار است، خالی و خام گذاشتن کارت نیز تأثیر ضعیفی روی فرد موردنظر خواهد داشت.اشتباهات در خرید کادو

 

  1. تا لحظه آخر صبر کردن برای خرید هدیه ولنتاین

در مطالب قبلی‌مان که راجع به آداب هدیه دادن بود به‌اندازه کافی روی این مورد تأکید کرده‌ایم. که خرید هدایای خود را به لحظه آخر موکول نکنید. خواه سفارش تابلو ما از ما باشد یا خرید هدیه دیگری بهتر است از چند روز تا چند هفته قبل هدیه خود را آماده کرده باشید.

تا لحظه آخر صبر کردن همواره با عدم برنامه‌ریزی صحیح همراه می‌شود. و نتیجه آن هدیه‌ای به‌اصطلاح هول هولکی و کلیشه‌ای است و رستوران‌هایی که چون برای آن‌ها از پیش رزرو نکرده‌ایم امکان سرویس‌دهی به ما را نخواهند داشت. که نتیجه آن، ناامیدی شریکتان از شماست!اشتباهات در خرید هدیه

 

  1. علاقه نشان ندادن به ولنتاین (زدن به بیخیالی!)

اکثر بانوان علاقه دارند که در روز ولنتاین توجه و محبت فراوانی دریافت کنند. و با آن‌ها مثل شاهزاده و ملکه رفتار شود. اگر شما به مراسم ولنتاین علاقه نشان ندهید احساسات آن‌ها را به‌احتمال‌زیاد جریحه‌دار خواهید کرد.

برنامه‌ریزی برای یک روز خاص و منحصربه‌فرد ولنتاین با تبادل هدیه‌های به‌یادماندنی برای شما و رابطه‌تان بسیار سودمند خواهد بود. هرچند اینکار انرژی، فکر و گاهی هزینه بالایی را طلب می‌کند اما در بلندمدت کاملاً ارزش خود را خواهد داشت.اشتباهات خرید هدیه

 

  1. به‌کلی فراموش کردن ولنتاین

مورد نهم به مورد بالا مربوط است. شما ممکن است به ولنتاین علاقه‌ای نداشته باشید، آن را مراسمی تصنعی و کلیشه‌ای یا غربی بدانید. و اصلاً در گیرودار زندگی، آن را به‌کلی فراموش کنید. اما تقریباً می‌توانید مطمئن باشید که شریکتان این رویداد و عدم توجه شما را فراموش نخواهد کرد.

درنتیجه مهلک‌ترین اشتباه ولنتاینی این است که آن را به‌کلی نادیده بگیرید و هیچ اقدامی انجام ندهید.

شما ممکن است زوجی جدید باشید یا از رابطه‌تان چند سالی گذشته باشد. فرقی نمی‌کند، شما می‌بایست ولنتاین را برگزار کرده و آن را برای خود و شریکتان خاطره‌انگیز سازید.خرید خرس برای ولنتاین

 

  1. خرید هدیه خرس ولنتاین، کلیشه‌ای و تکراری!

حتماً می‌دانید که خرس‌های تدی قرمز و مشکی‌رنگ ازجمله هدایای روتین و رایج ولنتاین هستند. هرچند که هدیه دادن آن‌ها به‌خصوص در نوجوانی و اوایل جوانی می‌تواند ایده خوبی باشد، هرچه سن شما و شریکتان بالاتر می‌رود بهتر است خرس‌های عروسکی را از گزینه‌های روی میز خود حذف کنید. زیرا شما و شریکتان دیگر کودک نیستید!خرید گل برای ولنتاین

 

  1. خریداری گل‌های درجه ۲ و ۳ برای کادو ولنتاین

در هنگام خرید گل برای ولنتاین می‌بایست همواره باکیفیت‌ترین و سرحال‌ترین گل‌های رز را انتخاب کنید. هرچند که قیمت آن‌ها به‌خصوص در موعد ولنتاین سر به فلک می‌گذارد، بهای آن‌ها نباید شما را وسوسه کند که به خرید رزهای درجه ۲ و ۳ بپردازید. به‌طور مثال نژادی از رز به نام «رز دزفولی» وجود دارد که در بازار گل در دسته‌گل‌های بزرگی یافت می‌شود. از مشخصه‌های آن گلبرگ‌های بسیار نازک، حالت باز و لاغرتر نسبت به رز هلندی است. این نژاد هرچند قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به رز قرمز دارند، اما جذابیت و دل ربایی رز هلندی را نخواهند داشت و خرید آن‌ها چندان توصیه نمی‌شود.

نکته‌ای دیگر: خریداری رز زرد به‌منظور تنوع دادن و خرید گلی متفاوت از رز قرمز ایده چندان خوبی نیست. زیرا عرفاً رز زرد بر اساس باورهایی نماد تنفر و عدم علاقه است.اشتباهات در خرید کادو

 

  1. مشخص نکردن بودجه برای خرید هدیه ولنتاین

سورپرایز کردن و خاص بودن هدیه همیشه جذاب است. ولی بهتر است بودجه خرید هدیه را از قبل مشخص کنید. چندان جالب نیست که شما خرسی با قیمت نازل خریداری کرده باشید و شریکتان به شما یک ساعت گران‌قیمت هدیه دهد. بر اساس قانون کلی تقدیم هدایا، کادوها می‌بایست از لحاظ مادی در یک رنج مشابه قرار داشته باشند.

درنتیجه بهتر است قبل از ولنتاین به‌صورت سرنخ و در لفافه این مورد را در عمل یا گفتارتان به شخص موردنظر منتقل سازید. تا لحظه‌های خجالت‌آوری راجع به عدم تناسب هدایا اتفاق نیفتد. یا دست‌کم نوع هدیه‌ای که طرف مقابلتان قرار است خریداری کند را از پیش حدس بزنید و منطبق بر آن هدیه‌ای تهیه کنید.خرید هدیه اشتباه

 

  1. خرید هدیه ولنتاین غیرشخصی و بی‌فکر

راجع به خرید هدایای کلیشه‌ای و غیرشخصی بارها تذکر داده‌ایم. زیرا تأثیر کمی برجای می‌گذارند. هرچقدر هم زندگی شلوغی دارید و فرصت خرید یا درست کردن هدیه‌ای اختصاصی را ندارید بهتر است به‌جای خرید یک هدیه دم‌دستی و لحظه آخری، شریکتان را با هدیه‌ای اختصاصی یا رفتاری ویژه سورپرایز و خوشحال کنید.

مثلاً با یکدیگر غذا بپزید، فیلمی عاشقانه تماشا کنید و به وی بگویید که چقدر او را دوست می‌دارید! و سپس هدیه‌ای سفارشی به او تقدیم کنید.اشتباهات در خرید هدیه ولنتاین

  1. خرید هدایای تکراری (گل، جواهرات، شکلات) برای ولنتاین

برخی راجع به این مورد شاید با نظر ما مخالف باشند. ولی به عقیده ما هرچند خرید هدیه‌های کلاسیک مثل گل، جواهرات و شکلات برای ولنتاین لزوماً ایده بدی نیست؛ اما یک جای کار همچنان می‌لنگد!

باید به فکر راهی باشید تا این هدیه‌ها را به شکلی شخصی‌تر درآورید. مثلاً گل رز را در قالب حرف اول انگلیسی اسم او در کنار هم بچینید. یا در مورد شکلات باید بدانید او به‌طور مثال چه نوع شکلات (مثلاً شکلات تلخ یا سفید) یا برندی را می‌پسندد. باور کنید آخرین چیزی که می‌خواهید این است که شریکتان تصور کند شما یک هدیه کلیشه‌ای را برای او خریداری کرده‌اید. هدیه‌ای که پیش از او، به معشوقه‌های قبلی نیز تقدیم می‌کرده‌اید!خرید آنلاین هدیه

 

  1. به‌موقع نرسیدن هدیه‌اینترنتی برای ولنتاین

ممکن است مانند بسیاری هدیه ولنتاین را اینترنتی سفارش داده باشید. که باعث صرفه‌جویی زیادی در وقت شما می‌شود. در این مورد باید خیلی در زمان‌بندی دقت کنید که کادو ولنتاین به‌موقع برای شریکتان آماده شود. به‌طور مثال در صورت سفارش تابلوهای صدانما بهتر است سفارش خود را به‌موقع انجام دهید. در این صورت اطمینان کسب می‌کنید که در ارسال هدیه تأخیری پیش نیاید. پیشنهاد ما سفارش از یک هفته الی ده روز قبل از موعد مقرر است.

 

بخش چهارم و پایانی) نکات کلی راجع به اشتباهات در قرارهای ولنتاین

در کنار اشتباهاتی که هنگام خرید هدیه ولنتاین پیش می‌آید، بد نیست که کمی به آداب و رسوم کلی جشن ولنتاین نیز بپردازیم. این مطالب را می‌توانید به گفته‌های بالا ضمیمه کرده و در رعایت آن‌ها بکوشید. تا درمجموع هدیه‌ای به‌یادماندنی‌تر، رابطه‌ای مستحکم‌تر و خوشحال‌تر و قراری دل‌پذیرتر را داشته باشید.

 

  1. رزرو نکردن پیش از موعد برای قرار ولنتاین

معمولاً در طی قرارهای شب ولنتاین افراد به رستوران‌ها و کافه‌ها سر می‌زنند. بی‌تردید، این کسب‌وکارها در چنین روزهایی بسیار پررونق و شلوغ هستند. درنتیجه اگر از قبل برای رستوران یا کافه موردنظر خود برنامه‌ریزی و رزرو نکرده باشید شاید در لحظه آخر میز یا صندلی به شما و شریکتان نرسد!بازکردن درب ماشین

 

  1. عدم به‌جا آوردن و پذیرش رسوم جنتلمنی

رفتارهایی هستند که مرسوم است آقایان جنتلمن راجع به شریک و معشوقه‌شان به‌جا آورند. ازجمله آن‌ها می‌توان به باز کردن در ماشین، باز کردن درب رستوران، عقب کشیدن صندلی برای آن‌ها و غیره اشاره کرد.

هرچقدر که شما به فمینیسم و برابری حقوق زن و مرد اعتقاد داشته باشید بهتر است اجازه دهید که مرد موردنظرتان در قرار ولنتاین این کارها را برای شما انجام دهد. پرواضح است که آقایان نیز به‌ویژه در قرار ولنتاین بهتر است این آداب کلاسیک و مردانه را به‌جا آورند و با شریکشان همانند یک ملکه برخورد کنند.

 

  1. گیرکردن در تله افکار آرمانی و ایده آل

برخی فکر می‌کنند که باید ولنتاین را خیلی بزرگ و با شکوه برگزار کنند. درنتیجه تصور آن، این افراد را دچار اضطراب و نگرانی می‌کند. درحالی‌که لازم نیست حتماً گران‌قیمت‌ترین هدیه را خریداری یا لوکس‌ترین رستوران را انتخاب کنید.

در وهله اول مهم است که آن را (هرچند ساده) برگزار نمایید. و به شریک خود بفهمانید که این رویداد را از یاد نبرده و به فکر وی بوده‌اید. حتی اگر قرار ولنتاینی شامل یک هدیه ارزان‌قیمت یا تماشای فیلمی در خانه باشد.

 

  1. برگزار کردن ولنتاین بدون شور و اشتیاق

برای اولین ولنتاین بعد از آشنایی‌تان ممکن است شور و حال زیادی بین شما و شریکتان برقرار باشید. ولی بعد از چندین سال با هم بودن، ممکن است آن اشتیاق و ذوق فروکش کرده باشد. و به شکل یه روال پیش و پا افتاده درآید.

مثلاً با خود بگویید:

  1. رستوران را رزرو کرده‌ام.
  2. هدایا و کارت تبریک را خرید کرده‌ام.
  3. گل را خریده‌ام.

پس دیگر برای ولنتاین پیش رو آماده‌ام.

نکته‌این است که حتی اگر الزامات ولنتاین را رعایت کرده باشید و از اشتباهات رایج پرهیزکرده باشید باید به‌صورت خودآگاه تلاش کنید تا عنصر ذوق و صمیمیت را نیز به آن اضافه کنید. تا این رویداد به حالت ماشینی ردوبدل کردن هدیه تبدیل نشود.

نشانه‌هایی کوچک صمیمیت در رابطه نظیر نیز گرفتن محکم دست او، انداختن دست دور کمر شریکتان و ابراز علاقه و عشق فیزیکی درست مثل روزهای اول آشنایی ازجمله کارهایی است که باعث تداوم و بهبود صمیمیت و حس خوب در ولنتاین می‌شود.

شما می‌بایست علاوه بر تقدیم هدایا و بیان شفاهی عشق و علاقه خود، با رفتار و اعمالتان نیز عشق خود را به وی نشان دهید.

 

  1. سایه انداختن روز کاری روی مراسم ولنتاین

همان‌طور که می‌دانید در قرارهای اول معمولاً انرژی بیشتری بین طرفین برقرار است. اما چه زوجی جدید باشید یا چند سالی از رابطه‌تان گذشته باشد نباید اجازه دهید که روال کارهای روزانه روی این شب خاص، سایه‌ای افکند.

مثلاً هنگامی‌که در قرار شام ولنتاین قرار دارید، نباید راجع به تعمیر سینک آشپزخانه حرف بزنید و بهتر است موضوع صحبت خود را به موارد رمانتیک‌تری سوق دهید.

 

  1. صحبت کردن راجع به موارد پیش و پا افتاده

مهم نیست چقدر از رابطه‌تان می‌گذرد، موضوع صحبت شما در شب ولنتاین می‌بایست در محور تصویری بزرگ‌تر باشد. مثلاً به‌جای گفتگو راجع به روال و نگرانی‌های روزمره باید روی علایق و آرمان‌ها و … یکدیگر صحبت کنید. درست مثل روزهای اولیه آشنایی‌تان که سعی می‌کردید برای بدست آوردن دل شریکتان و شناخت یکدیگر، راجع به ایده آل ها و تفکرهای بزرگ صحبت کنید.

 

  1. تک‌بعدی رفتار کردن در قرار ولنتاین

هرروز شامل ۲۴ ساعت است. که از طلوع خورشید تا پایان شب را در برمی‌گیرد. برخی افراد عادت دارند که رسوم ولنتاین نظیر قرار گذاشتن، صرف شامی دو نفره و تبادل هدایا را تنها در چندین ساعت از این روز انجام بدهند.

درحالی‌که برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است که کل یک روز را به اقدامات عاشقانه و رسوم ولنتاین اختصاص دهید.

مثلاً روز را با صبح بخیری عاشقانه و متفاوت شروع کرده، در نیمه‌روز وی را با پیامی زیبا سورپرایز کرده و از عصر تا اواسط شب را به‌قرار و صرف شام و تقدیم هدایا اختصاص دهید. در پایان شب نیز با یکدیگر فیلمی تماشا کنید.

نکته‌این است که کل روز را با توجه و اقدامات عاشقانه غنی و خاطره‌انگیز سازید. نه‌فقط چند ساعت از آن را.

 

  1. تکیه کردن صرف به‌قرار ولنتاین برای تحکیم و تثبیت رابطه

اگر مدتی با شریک خود در رابطه بوده باشید، می‌دانید که رابطه‌تان آن شوق روزهای اول را ندارد. و این کاملاً طبیعی است. درعین‌حال نباید فراموش کنید که پایداری رابطه نیازمند به‌جا آوردن اعمالی دائمی است.

درنتیجه اگر روزی رمانتیک مثل ولنتاین، تنها زمانی است که به شریک خود توجه و علاقه زیادی نشان می‌دهید باید بگوییم که در اشتباه هستید. و این رفتار کافی نیست.

درنتیجه بهتر است در سراسر سال، قرارهای عاشقانه خود را مشابه ولنتاین، برای عشق و توجه ورزیدن به شریک خود در برنامه‌تان بگنجانید. حتی اگر برنامه زندگی فشرده‌ای داشته باشید نیاز است که هرچند وقت قراری عاشقانه و خاص ترتیب دهید. بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که همواره شریکتان رضایتمند خواهد بود و رابطه اتان ثبات بیشتری را تجربه خواهد کرد.

 

  1. برنامه‌ریزی نکردن از قبل برای جشن ولنتاین

بانوان به‌صورت طبیعی انتظار دارند که آقایان برای قرارها از قبل برنامه‌ریزی کرده باشند. و به‌جا درگیر سازی آن‌ها در فرایند انتخاب و تصمیم‌گیری برای یک قرار عاشقانه، خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده باشند.

درنتیجه برنامه‌ریزی نکردن برای هدیه، رزرو رستوران و یا اینکه سردرگمی راجع به اینکه چه تفریحات و برنامه‌ای برای گذران اوقات در ولنتاین خواهید داشت، اشتباهی مهلک و ناراحت‌کننده است که بیشتر از سمت آقایان اتفاق می‌افتد.

 

  1. به‌اندازه کافی تیپ نزدن برای قرار

به‌صورت یک قانون کلی همواره بهتر است تیپ زده داشته باشید. حتی اگر اطرافیانتان ساده و کژوال تر از شما لباس پوشیده باشند. اشتباهی که به‌خصوص آقایان مرتکب می‌شوند این است که برای قرار ولنتاین به‌اندازه کافی به‌ظاهر خود نمی‌رسند و لباس ساده‌ای می‌پوشند. به یاد داشته باشید که در ولنتاین باید در بهترین حالت خود از نظر پوشش ظاهر شوید و مانند طاووس بدرخشید.رستوران شلوغ

 

  1. انتخاب رستوران شلوغ برای صرف شام رمانتیک ولنتاین

راجع به انتخاب رستوران برای گذران اوقات با معشوقه‌تان در شب ولنتاین می‌بایست خیلی دقت کنید. زیرا رستوران‌ها در این مواقع بسیار شلوغ هستند و کیفیت سرویس‌دهی و غذایشان نسبت به اوقات دیگر سال افت چشم‌گیری پیدا می‌کند. درنتیجه باید مکانی را برای صرف غذایی رمانتیک انتخاب کنید که در عین آرامش و دنج بودن، کیفیت خود را حفظ کرده باشد.

 

در پایان تمام تلاش ما این بود که با انتشار این مقاله دانش خوانندگان فارسی‌زبان را نسبت به جشن ولنتاین ارتقا دهیم. و همچنین تا خواندن آن باعث انتخاب‌ها و رفتارهایی سنجیده‌تر در باب جشن ولنتاین شود. به این امید که با افزایش درک خوانندگان گرامی و رفتارهایی پسندیده‌تر، روابطی زیباتر و دل‌پذیرتر بین شما و شریکتان شکل بگیرد. این مقاله ممکن است به‌مرورزمان تکمیل شود. اگر فکر می‌کنید جای موردی در این مطلب خالی ست لطفاً در بخش نظرات به آن اشاره‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما آنلاین هستیم!

سفارش سریع از طریق تلگرام

سفارش می پذیریم

پشتیبانی صدانما

ما آنلاین هستیم!

سفارش سریع از طریق تلگرام

پشتیبانی صدانما

سفارش می پذیریم.

ثبت سفارش سریع در تلگرام